08 maj 2009

Fredag kväll

Kycklingen är i ugnen, riset på spisen, tallrikarna framme och jag kopplar av en stund vid datorn... Någon frågade mig idag... hur är det? Snabbt kommer svaret : bra tack det e bra med mig med oss... Inget märkligt med det men det slår mig så ofta vad hade hänt om jag sagt, det är faktiskt inte så bra. (alltså nu är det det men utifall)What would happend?

Är det inte så att vi gärna springer på och antingen är det vi som ställer frågan och förutsätter att man får ett positivt svar eller tvärtom... Är vi beredda på att lyssna?? MMmmm en tanke som jag låter hänga kvar här i bloggluften.. Finns vi till för andra? Lämnar vi utrymme för någon att betyda något för oss? Har vi plats för varandra?

Guds famn är vidöppen, alltid beredd att plocka upp oss. Även när det går bra :)
I morgon är det lördag, alltså en ny dag en annan dag med möjligheter att stanna upp och lyssna... för ger vi så kommer det tillbaka...
Ha en fin fredagkväll med hockeyn... hm :)

4 kommentarer:

Agnes Maria sa...

Så jättevackert du skriver och så tänkvärt !!
Ha nu en alldeles underbar kväll.
Kramar Åsa

Unknown sa...

Härligt skrivet..vet du..det sista året..när jag svalde att jag hade min sjukdom..så beslöt jag mig att sluta säga att jag mår bra..när jag inte mår bra.Ofta mår jag enligt mig själv mycket bra..trotts värk..finns värre saker i livet..men det är uthålligheten som kan göra att jag ibland är lite OFF som jag brukar säga. tror att det är viktigt att vi vågar säga..ja att vi har rätt att säga..min dag är inte helt okej idag..min dag suger idag..min dag är lite off;)..lika mycket som vi skuttar runt och säger..ja jag mår fin fint..samtidigt som dagen egentligen är botten! Oj vad långt detta blev. Men du fick tankarna att snurra..tänkvärt.:) Mågottkramen.

Anonym sa...

Så sant Ingela.

Kram Annelie

Bibban sa...

Du är så klok min lilla syster((: