08 mars 2009

Söndag i Fjällboskogen


+2 grader, mulet, fortfarande snö på backen, mars, småtrött och jaa hon mår mars tanten i Fjällboskogen.... Valde att stanna hemma från kyrkan men nu när jag sitter och följer med mötet över webben så saknar jag min "familj" i kyrkan. Förmodligen så skulle jag ha kvicknat till och inte längre känt mig marsig, hm. Men nu sitter jag här i skogen och får kvickna till här i stället. Fast det är bättre att göra det tillsammans med mina vänner i kyrkan...

Jag har en gryta på spisen, fylld med härliga köttbitar som behöver koka en stund nu för att smälta i munnen när vi sätter oss och äter. Lite potatis och makens redda sås, lite eller mycket grönsaker och sedan lite fruktsallad med chokladpudding och grädde som efterrätt. Någon som blir sugen...?? :)

Nåväl sedan har vi en vecka fylld med inplanerade saker... om jag bara kvicknar till snart så kommer jag också att känna glädje över den.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Eftersom jag äter sparsamt med kött..men är köttälskare..så klart att jag blir sugen!!!! Är redan på väg!:):)
Mågottkramar:)

Bibban sa...

Heje sis...om du har långtråkigt kan du gå med mej på stavpromenad...visst ja! du är ju där och jag är ju här..sköt om dig