19 mars 2009

OM jag känner efter

Så är huvudet alldeles tomt nu! alldeles jättetomt att jag nästan hör hur blodet susar runt. som en tom bok på något sätt... Är det bra eller är det dåligt? hm, tål att tänka på. Men jag bestämmer mig för att det är helt okey! För om det är tomt så betyder det att jag hör bättre när det ramlar ner nya saker att tänka på. Felet är väl egentligen att man inte hinner tänka klart en tanke och släppa den för att ta tag i nästa tanke.
Ha många bollar i luften, jo det kan vara bra men det är skönt att bara låta alla bollarna falla till marken också. Det som är viktigt kommer att studsa upp igen, det är bara så. Det som är gjort går inte att få ogjort det är ju redan gjort. Om det var en tokig sak man går och tänker på får man bara se till att man gör annorlunda en annan gång. Det kanske var något bra som hände och då kan ju den tanken få hänga kvar en stund men även det passerar och man kommer att möta nya saker på nya sätt.
Gud hjälp mig att leva ..... leva för det som verkligen betyder något

1 kommentar:

Bibban sa...

Rulla in en boll och låt den rulla tralalalala... ja visst är det så sis, varje dag är egentligen ett oskrivet blad. Man vaknar och har inte den blekaste aning om vad som ska hända.Men ofta har vi redan bestämt aldeles för mycket..Det är skönt med obestämda dagar då kanske saker händer som inte fått en chans att hända innan..så är det.
Kram på dig lillsis