18 mars 2009

Man kan nog säga att våren är här...


Vilka hektiska dagar det varit... mycket på jobbet och jag tycker nog att jag varit flitig och det känns bra. Födelsedag igår och en magsjuk make natten innan. Jag kommer inte att få det, jag kommer inte att få det jag, kommer inte att få det, har jag sagt att jag inte får det!! magsjukan alltså :) Nåväl det verkar lungt.... men! Våren är nog här nu! Snön smälter i rasande fart mer inne i stan än här ute i skogen men fåglarna är överlyckliga. Katterna med, tror jag, för jag vaknade i morse till ett ljudligt sjungande av grannens katter,,, burra burra, mindre mysigt men de måste väl också få uttrycka sin glädje över våren.
Lille V var så glad igår för nu hade man bestämt att idag den 18 mars startar kulsäsongen även hopprepen kommer fram.

Vad plockar jag fram? Vad är det för säsong i mitt liv? Vad nytt kan jag lyssna in? Vad är det jag skall ta tag i och förändra eller förnya? Det finns alltid saker att upptäcka.... kanske det finns någon som behöver min hjälp att upptäcka glädjen i livet. Någon som inte orkar själv... mmm

Ha en fin fortsättning på den här dagen och i morgon är det ju en annan dag en ny dag med nya möjligheter att göra något vi inte gjort förut för att nå dit vi inte varit förut....

2 kommentarer:

Bibban sa...

så sant så sant sis, kunde inte sagt det bättre själv...idag träffade jag Carina, hon på pappas boende..hon trodde att de va du som hade klippt sig..hahahaha

Agnes Maria sa...

Hej !!

Så kul att du tittade in till mig !
så att jag kunde hitta dig !
Jag känner ju (nästan) din gulliga syster.hi,hi
Nu skall jag titta och läsa allt trevligt som står här på din blogg.
Kramar Åsa
Jag lägger till dig på min blogglista om det är ok ??