06 mars 2009

En viktklubbares bekännelse....

Jag har lärt mig att endast för sanningen förmår vi något. Det är alltså bäst, lättast och säkrats att säga som det är. För om man håller inne med det som är sant och säger att det som inte är sant är sant så i förlängningen blir det bara knas. Likaså om man säger saker som inte har hänt att det har hänt så skapar man ju något som inte håller. Kloka ord eller hur men jag har ju sagt att det kommer att komma en del betraktelser här på bloggen. Kankse inte så djupa men ibland så är det som händer i vardagen mitt ibland oss det som verkligen är.... hehe.. va krångligt
JAG HAR ÄTIT EN VÅFFLA MED GRÄDDE OCH HALLONSYLT IDAG...

Det är väl i sig ingen märklig sak men nu kommer vi till det som jag väljer att inte göra... eller jag gör det som jag inte tänkte göra... skriver upp det i min viktdagbok, att jag ätit en våffla med sylt och grädde alltså. För vem vill jag lura..... gott var det och ikväll skall jag se om jag orkar stå emot myskvällsmyset... inte helt säkert men vad gör väl det för I morgon är det en annan dag och nya vikt tabeller att fylla i...

2 kommentarer:

Kristin sa...

Men där sa du det ju - det du inte ville säga, på vilket sätt du skulle gå ner i vikt :)

Från en viktklubbare till en annan, ibland blir det inte precis som man tänkt, men det kommer alltid en ny dag...

Lycka till! Själv har jag gått ner 5 kilo, men har 30 (!) kvar!!

Bibban sa...

gött me våffla sis..ska vi äta en sån när jag kommer eller? jaaa de gör vi