11 februari 2009

En ny milstolpe

Mina små, J & V passerade en ny milstolpe idag. De åkte buss hem själva, ja de blev av släppta av maken och deras far vid bussen och upp plockade av storsyster C när de gick av. Men de skötte plingandet rätt iallafall. Storasystrarna har talat om att när man kommer till det vita staketet DÅ skall man plinga :) och de gjorde de för nu vandrar de glada i hågen över isen på sjön.... mm den är nästan 30 cm tjock.
Mina stora barn i kullarna före tycker att jag svamlar med detta att de skall åka själva för de åkte minsann både buss och tunnelbana när de var 7-8 år gamla. Ja men det var då det .... och de verkade mycket större då på den tiden.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

:) Kanske e det mammorna som blir mer försiktiga när åren går... ;)
Jag e mycket barnsligare nu än för 10-20 år sedan. Vet inte om det beror på att jag blivit mamma eller om det har med ålder att göra... hm! Christina

Bibban sa...

Man blir aldrig stor när man är minst.. det vet du väl sis?