09 februari 2009

En mycket speciell dag

Känner mig egentligen lite för ledsen för att skriva men jag vet ju att jag mår bra av att skriva av mig... detta får bli en liten hyllning till mina goa föräldrar
Mamma och pappa tack för allt ni gjort för oss, för mig. Jag var ju inte riktigt planerad har jag förstått genom åren men det har aldrig märkts eller känts av. Mamma tänkte börja sin karriär som säljare av korsetter :) men upptäckte att hon fick kliva i mamma kjolen igen. Jag blev barn nr 7 i barnaskaran 5 år yngre än storsis och före henne ytterligare en syster och fyra stora starka bröder. Bortskämd? JA absolut men det är nästan så att det är det yngstabarnets rättighet och skall vara så.. hehe.. eller ?
Mor och Far... Det finns många gånger som jag fått så många goda råd från er, men ibland kanske jag inte har lyssnat ordentligt. Så mycket kärlek ni visat och kanske jag slarvat med att visa det tillbaka. Men jag har aldrig känt att ni krävt något tillbaka. Ni är ju orsaken till att jag finns, orsaken till att jag har fått en sådan underbar liten familj med så många dyrbara dyrgripar, så jag är er så tacksamma!! framförallt så är jag så glad att jag genom er fått min dyrbara tro på Jesus och fått lära mig bönens stora betydelse. Tack!!
Mamma och pappa har alltid älskat varandra,det har jag aldrig betvivlat aldrig någonsin.. det är därför det känns så konstigt och så ledsamt att idag flyttar papps till ett eget boende. Inte för att han eller mamma vill utan för att det är ett nödvändigt ont.. just det ont.. för mamma orkar inte längre hjälpa pappa med det han behöver, hjälp med allt! Det smärtar och gör ont i hela kroppen på mig idag, men samtidigt vet jag att detta är det bästa som kan hända. Mamma kan promenera till pappa varje dag, sitta där med honom hela dagarna, fika med honom och baka sina rulltårtor till personalen. Men den där lilla kramen och det där lilla godnattet innan John Blund kommer, det får bli på telefon.
Mammalilla och Pappastora Gud är med er i detta. I allt detta stora omvälvande så är han med er. Det kommer att bli bra, ja det kommer det att bli....för Herren är eran herde er skall intet fattas.... älskar er / Inna

2 kommentarer:

Eva Kihlström sa...

Jag skrev just idag detta inlägg:http://evalution-tot.blogspot.com/2009/02/med-blandade-kanslor.html
Rollerna förändras genom livet! Inte alltid till något roligare. Hoppas dina föräldrar får vara "med" ett tag till, även om kroppen säger ifrån!

Anonym sa...

Ja det är verkligen omvälvande för farmor och farfar att han flyttat. men det kommer bli bra. Stina