05 februari 2009

En film på morgonen gjorde min dag

Min dag började ju med en plågsam huvudvärk som först nu på kvällskvisten börjat avta.. den, huvudvärken, gjorde att jag vid morgonkaffe och TV kontrollen i handen började sappa runt. Hamnade på TV 1000 och började titta på filmen Facing the Giants Aldrig har jag väl sett på TV en sådan genom ärligt beskriven film med ett så genuint kristet budskap. Jag kan inte säga att den höll Hollywood klass (om det nu betyder något) men budskapet att även om det ser mörkt ut och nederlaget är nära föreståendet så kan undret hända. Att aldrig ge upp, att börja se på sig själv med andra ögon än de invanda ögonen som säger Du klarar det aldrig, eller Det är kört...
Jättarna kan vara så mycket, brist på pengar, brist på mänsklig värme, fruktan, sjukdom, uppkörningen, brist på jobb, barnlöshet, högskoleprovet, människofruktan, brist av alla slag... så måste det finnas en utväg och jag som kristen kan ju bara peka på den utvägen som jag känner till men som är för alla. För Gud är ingenting omöjligt! Gud är något mer än bara "gubben däruppe" som läste på en blogg kommentar, han är något välbeprövat. Vägen han visar på är enkel...Bed och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren skall öppnas för er. Ty var och en som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas.

Inga kommentarer: