08 januari 2009

När man känner sig som en ... tant

Knäppt kanske men idag fick jag en sådan där speciell lustig känsla som jag faktiskt aldrig känt förut, jag kände mig gammal... ja som en tant! I och för sig inte så konstigt tycker en del men jag blev nästan lite tårögd. Kan inte säga vad som hände men något var det iallafall. Tror att det var för att jag satt i ett varmt skönt härligt vardagsrum och firade min väninna som fyllde 51 och hennes brorsdotter var där, 20 år gammal med en baby... hallo jag satt ju där nyss och ammade. Nu fick jag frågan hur jag skulle bli som farmor och mormor.... huga....

Nä när jag tänker efter så känner jag mig ganska så där skönt som 48 år, nöjd med det mesta här i livet. Tacksam för mitt liv allt jag varit med om och allt som jag förstår kommer att hända och det som jag faktiskt idag inte har en aning om. Det enda jag nu vet är att i morgon är det en ny dag och fredag till på köpet :) Julgranen skall ut och annat småpynt som är kvar...

Så jag tror att jag tar och tackar för mig ikväll och tar en skönhetssömn och gör mig redo för ytterligare en ny dag på min väg tillsammans med gubben min som skall skaffa nya glasögon i morgon...
Gammal? Inte frun i Fjällboskogen inte.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Roligt att läsa om andras funderingar :)
Jag värjde mig mot titeln farmor först....tänkte nej, jag blir rädd! Hihi! Men det som jag bävade för var en stor lycka. Ska bli så kul med fler barnbarn...men inte än känner jag. Dom får gärna vänta lite till så mina egna hinner bli skolbarn alihop!
Önskar en trevlig kväll.