27 januari 2009

Funderar lite

Saken är den att just nu är det lite rörigt, uppe i huvudkontoret alltså och i en del omständigheter. Kanske man skulle behöva göra något åt saken. Vissa saker kan man släppa andra saker behöver man göra något åt. Det jag funderar på är vilket jag skall släppa och vilket jag skall göra något åt... kryptiska tankar? Nä det tror jag inte. Men jag berättar senare vilket jag gjorde åt de ena eller det andra.
Läste Psalm 27 i morse och jag såg framför mig en människa som står upp och huvudet är högre än andras för hon går med högt rest huvud. Hon böjer sig inte för vinden eller regnet utan går stadigt rakt fram med högt huvud...... jag såg framför mig en cool person med stor frid som tänker "oavsett vad som händer så är jag i goda händer" Hon blev blöt och vindpinad och frusen av erfarenheten men när stormen lagt sig såstod hon kvar om än lite förkyld kanske eller ont i huvuidet men hon stod!
Hm det var kanske ett ord för mig idag....

1 kommentar:

Bibban sa...

eller det kanske handlar om mig, för jag kom just in lite vindpiand och blöt......efter promenaden