21 januari 2009

Bara Du är Gud

När man arbetar på en Nyhetsredaktion och tidning så hör man mycket, ser man mycket men framför allt så läser man mycket. Idag blev det en artikel för mycket från en av alla tidningarna som jag läser. Det skakade till i min trygga värld och susade lite i huvudet.
Nyttigt? Ja absolut!
Farligt? Nej inte alls!
Jobbigt? Oh jaa....!
Oavsett vad som hänt eller inte eller oavsett vad kommer att hända så tar det inte bort sanningen att Gud är den som dömer. Vem är vi att bestämma vem som har sanningen? Vem av oss ser in i en annan människa och kan säga att du är inte frälst! Du har inte den rätta läran? VEM? Jesus sa i Matt 20 till de gnällande "första" vingårdsarbetarna när de nyast anställda fick lika mycket betalt : Får jag inte göra som jag vill med det som är mitt? Eller ser du med onda ögon* på att jag är så god?

Bara du är Gud allting är skapat för att ära dig
och för att förhärliga ditt namn har du skapat mig
Bara du är Gud, allt sedan jordens grund blev lagd fanns du
Evige Gud utan början utan slut

Inga kommentarer: